Zvažujete tvorbu vlastních videí pro svůj e-shop? Nebo je již tvoříte, ale nepřináší žádný valný efekt? V tomto článku se podíváme na vyladění vašeho videa při umístění na službu YouTube.
Možná si říkáte – jsou to má vlastní videa, tak proč je nemít uložena pouze na svých stránkách?
YouTube nebo vlastní úložiště?
Každá z výše uvedených variant má své plusy a mínusy. Ve zkratce si je můžeme vyjádřit v následujících bodech:
Vlastní úložiště
Plusy:
- unikátní obsah, který je umístěn pouze na vašich stránkách
- možnost umístění do speciální sekce stránek s omezeným přístupem
- plná kontrola uloženého videa a okamžitá možnost úprav dle potřeby
Mínusy:
- nutné dostatečné místo na FTP
- dostatečně výkonný server, odkud se bude video přehrávat, aby zvládl i větší uživatelský zájem o video
- je třeba více řešit propagaci svého videa
- je třeba mít pořešenu možnost zapojení sociálních sítí či sdílení videa dále (embeded kódy)
YouTube
Plusy:
- vysoká návštěvnost u nás i celosvětově
- propracovaný systém pro umístění vašeho videa
- lepší zviditelnění vašeho videa
- nemusíte se starat o výkon úložiště či jeho velikost
- nástroje pro lepší práci s vašimi odběrateli
- reklamní systém s možností přesného cílení na vaše publikum
Mínusy:
- delší proces případných úprav videa
Co v případě, že zvažujete natočení videa? Jak postupovat, aby mělo ten správný efekt?
Klíčová slova
Optimalizace YouTube videa začíná stejně jako optimalizace stránek pro vyhledávání – tj. nalezením relevantních výrazů, které lidé používají, když chtějí najít obsah, který řešíte ve svém videu. Půjde o hlavní výrazy i témata či otázky, jež souvisejí s tématem vašeho videa.
Cílem je najít skupinu výrazů – klíčových slov – se slušnou měsíční hledaností a nízkou konkurencí. Při určování, které výrazy jsou vhodné, si zkuste položit následující dotazy:
- Je klíčové slovo relevantní s obsahem videa?
- Najdou lidé ve videu skutečně to, co pomocí těchto výrazů vyhledávají?
- Budou spokojeni s tím, co najdou?
- Bude mít návštěvnost související s vybranými výrazy vliv na konverze či jiné sledované cíle?
Zjištění hledaných výrazů ve službě YouTube a dalších
Pro získání klíčových slov můžeme využít několik možností, z nichž některé jsou zdarma a jiné lze získat přes placené nástroje. Čím více relevantních výrazů získáte, tím lepší vzorek máte k dispozici pro výběr těch nejlepších klíčových slov pro vaše video.
Jelikož smyslem tohoto článku není návod, jak zpracovat analýzu klíčových slov, zmíním zde pouze některé nástroje.
Našeptávače – Youtube, Google, Seznam
Jde o nejjednodušší způsob, jak si udělat obrázek o hledaných výrazech. Stačí v některé službě zadat do vyhledávacího pole začátek z hledaného výrazu. Vyhledávač vám pak nabídne různé možnosti, které se hledají.