Podpora nového standardu GA4 a GTM

Jednou z novinek, kterou přinášíme ve verzi 5.0.3 je implementace podpory pokročilého měření na novém systému Google Analytics 4 a zároveň podpora Google Tag Manageru bez nutnosti vkládat kód manuálně do šablony.

Obě služby je možné spustit v inShop Manageru v sekci Marketing, kde bude nutné zadat unikátní ID pro GA4 a GTM.

Součástí implementace GA4 je i měření elektronického obchodu a základních událostí napříč e-shopem.

Co je Google Tag Manager?

Jedná se o nástroj sloužící ke správě všech měřících kódů na webových stránkách. Princip GTM je takový, že se vkládá pouze jeden hlavní kód a zbylé jsou poté implementovány v prostředí nástroje.

Tento postup usnadňuje a zpřehledňuje práci s měřením skrz jednotlivé služby i s vlastní analytikou.

Proč GA4? Už mám jednou Google Analytics implementované.

Google Analytics 4 je nová verze stávajícího systému s přepracovaným přístupem k datům a obecně webové analytice. Přejít na novou verzi je nutné co nejdříve, protože od 1.7.2023 již nebude starý systém měření Universal Analytics podporován.

Sbírat data lze v obou službách zaráz a v případě, že si novou službu nezaložíte, není nutné se bát, že o data přijde. Google stará data zachová a část jich případně přenese do nové služby GA4.